-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:16404 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

فقه اسلام ناقص است و بسياري از ضروريات احكام معاش امروزه مردم در آن نيست مانند بيمه و ثبت اسناد و اقسام شركت و قوانين فرنگي كاملتر از آن است .
آنكه از فقه اسلامي آگاه است داند كه در قرآن و سنت قواعد كلي هست براي هر مطلب كه مردم بـدان نيازمند شوند , و فقهاي ماهر بر حسب احتياج مردم بتدريج فروع جزئيه را از احكام و قواعد كـلـيـه بـيرون آوردند و باز هم بيرون مي آورند و اين فروع بسيار كه در كتابهاي بزرگ فقه مانند تحرير و تذكره و مبسوط است مانندحريم قنات و چاه و اندازه عرض كوچه و احكام معابر و مسائل دوريه وصيت آيه قرآن يا روايت صريح ندارد و شايد از چهل هزار مسئله تحرير دو يا سه هزار مسئله مـنـصـوص اسـت و مـابـقـي را فـقـهـا از قـواعـد كـلـي كه پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم و ائمه عليهم السلام دستور دادند بيرون آورده اند . پـس فقه اسلام ناقص نيست و دستورهاي كلي داريم كه بر حسب احتياج حكم هر مسئله تازه را از آن بيرون مي آوريم .

اثبات نبوت
شعراني - ميرزا ابوالحسن

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.